woensdag 11 november 2015

(S)langzaam

Toen ik recentelijk een Leutige Bezoeker begeleidde naar de bushalte voor mijn huis, ontstond het volgende gesprek over mijn grote, irreële angst voor slangen:

Hierboven ziet u helaas wat vaag (een deel van) de enige slang waar ik nooit bang voor ben geweest, namelijk de slang van het Slangenpand uit de Spuistraat, gemaakt door Patries van Elsen in 1990, momenteel te zien in het Amsterdam Museum.

LP: “… er zijn hier ook slangen, die zitten hierachter. Ik heb indertijd zelfs tegen de komst van IJburg gestemd vanwege die ringslang, want ik was doodsbang dat de bouwwerkzaamheden ze deze kant op zouden drijven!”

Leutige Bezoeker: “Hoe hadden ze hier moeten komen dan?”

LP: “Nou gewoon, over de brug!”

Leutige Bezoeker: “Ja, maar hoe dan?”

LP: “Slangzaam!”

Leutge Bezoeker: “Maar snake-r.”

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Blog Design by Get Polished