woensdag 1 april 2015

Konijn met een bril*

De komende 9 weken volg ik meer vakken dan regulier om nog een kans te hebben om in december 2015 klaar te kunnen zijn met mijn studie. Hoewel ik het merendeel van deze vakken al helemaal gevolgd heb, heb ik ze in de afgelopen jaren niet af kunnen sluiten omdat 800 toetsmomenten en chronische ziekte nou eenmaal geen goede combinatie zijn. Sowieso heb ik eigenlijk slechts energie om óf alles studiestof en alle lessen bij te houden, óf alle toetsjes, testjes en examens te doen. Om u een beetje een idee te geven van wat ik allemaal moet afronden, een fijn lijstje:

1 paper van 1500 woorden (herschrijf)
1 proposal van 600 woorden (herschrijf)
1 examen van 2 uur
Nog een examen van 2 uur
1 groepspresentatie van 15 min
1 film review van 1000 woorden
1 essay van 2500 woorden
1 dag acteren/in het theater helpen (ja, dit is onderdeel van een vak)
1 midterm van 1500 woorden
1 portfolio van 20 – 30 bladzijden A4, Times New Roman 12, double spaced
1 essay van 2000 woorden
1 take home examen van 3000 woorden
1 presentatie, duur onbekend

Daar komt natuurlijk ook nog het huiswerk, dat bedraagt standaard gemiddeld 200 bladzijde proza, 1 toneelstuk en 4 – 8 recensies van elk 3 tot 5 paragrafen per week, plus nog ergens een film en een workshop. Ja, dat is redelijk excessief. Het vergt dan ook haast militaire precisie om dit voor elkaar te krijgen én daarnaast niet in week 4 uitgeput ter aarde te storten. En nee, ik ga er niet “rustig aan” nóg langer over doen, want Het Geld is rap aan het opraken: in tegenstelling tot wat mensen vaak lijken te denken (ik denk dat het de Tiffany's bril is), ben ik niet independently wealthy. Behalve wat ik van The Big Kahuna krijg, heb ik nul komma nul ander inkomen: geen beurs, geen uitkering, niks. TBK is helaas zelf ook geen miljonair, niet eens een beetje. Daarnaast duurt deze studieongein nu al veel te lang en wordt het hoog tijd om deze voor mij hoogst toxische omgeving te verlaten. Mét diploma.

De komende weken verschijnen er hier op LogPoes dan ook posts die ik nu al klaargezet heb. Aangezien dit stukken zijn waar ik al langer aan gewerkt heb, zal de algemene toon wat serieuzer zijn, meer in de stijl van de “L’enfer, c’est les autres”-stukken. Hoewel er volgende week zowaar een stukje fictie verschijnt, dat dan weer wel. Ik zal sowieso in het algemeen significant minder aanwezig zijn op mijn (en uw!) internet-hangouts, dus als u mij en/of mijn comments minder frequent ziet, dan klopt dat. Eind juni, of zoals men in de reiswereld aan de telefoon zegt: “Junooo!”, laat ik u weten of het allemaal gelukt is. Kruist u collectief uw pootjes? Dan schrijf ik weer verder aan mijn film review.

* Een van mijn medeMontessorigangers was ervan overtuigd dat dat volgde op “1 april!” en was niet van het tegendeel te overtuigen, dus we hielden hem er maar in.

4 opmerkingen :

  1. Wow, wat een berg werk heb je te verzetten! Zet 'm op! Heb je wellicht morgen wel een minuut om de deur open te doen? Ik ben namelijk in A'dam en wil je het voicerecordertje even komen geven. Ik hoor het graag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is redelijk excessief, maar als het lukt, ben ik in ieder geval voorgoed van deze vakken af en een flink eind in de richting van mijn diploma. Hartelijk dank voor de succeswensen! :-)

      Ik heb u ondertussen gemaild! :-)

      Verwijderen
  2. Veel succes! Ik kwam laatst per ongeluk mijn cijferlijst tegen van de TU van 30+ jaar geleden, en gelijk kwam me weer voor ogen wat een geploeter dat was, maar jij hebt het einde in zicht nu!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! :-) Het is hier ook al 3 1/2 jaar een ploeterfest en dat gaat ook niet meer veranderen, maar gelukkig is het einde inderdaad in zicht. :-)

      Verwijderen

Blog Design by Get Polished