woensdag 7 januari 2015

Op bedevaart

In het kader van "Verleg je grenzen tijdens je vakantie" besloot ik op pad te gaan naar gebieden waar ik anders nooit kom.Wat ongeveer overal had kunnen zijn, want ik verlaat slechts zelden mijn huis, maar dit geheel terzijde.

Uiteraard besloot Moeder Natuur dit soort voortvarendheid meteen af te straffen:


SNEEUW!


 TOT AAN MIJN ENKELS!


Hoewel dit natuurlijk wel weer een leuk kiekje is.


En dit, vanuit de trein, natuurlijk helemaal.


Aangekomen op bestemming zag ik een oude vijand: de trap waar ik, tijdens een of andere hittegolf in 2005 mijn ass op geplant had en van verjaagd ben. Snapt u meteen waarom ik liever thuis blijf.

Deze trap bevindt zich overigens in:


Le plus fou!

Heeft u al enig idee waar ik naartoe ging?


DE PRIMARK NATUURLIJK!

Ok, dit behoeft wat uitleg: al sinds de Primark in Nederland is, hoor ik de meest wilde verhalen over mensen die kilometers reizen, dringend voor de deur staan en elkaar de 3 euro leggings letterlijk uit de handen trekken. Als ik de beschrijvingen mag geloven, is het een haast mythische plek waar je wel geweest MOET zijn. De enige keer dat ik in een Primark was, was in Dundee, waar ik niets van dat al meegemaakt heb, het was een heel gewone winkel met ontzettend lelijke spullen en 1 paar briljante glitterregenlaarzen die ik helaas niet mee kon nemen, omdat ik slechts met handbagage reisde. Ja, nog steeds spijt. Ik nam mij toen voor om op expeditie te gaan naar de grootste Primark van Nederland, om te kijken hoe het er daar aan toe ging. Zodoende.


Ik pakte een hobbezakmandje, stapte de drukte in en vergat spontaan om foto's te maken. File under: redenen waarom ik een waardeloze plogger ben.


Hoewel het feit dat ik deze legging schoot toch wel iets goedmaakt, niet?


Uiteindelijk verliet ik het pand met 1 tas met daarin: schoenen (3 paar), handschoenen (1), malle muts (1), hoodie (1), ketting (1), armband (1), snood (1), nepbril (1), sokken (5 paar), slofjes (3 paar), kwast (1) en natuurlijk een (1) geurkaars.

Hoewel het redelijk druk was en met name de hoodie-stapel een soort hoodie graaizone was, viel het me alleszins mee. Ik heb geen duw- en trekpartijen gezien en kreeg ook niet de indruk dat die elk moment konden uitbreken of iets dergelijks. Wel vond ik ook hier bijna alles gruwelijk lelijk (the 80s meets the 90s - nooit een goed plan) en heb ik behalve een zwarte hoodie geen kleding gekocht. Nee, ook geen onesie, want de enige (een Tony the Tiger) die ik mezelf eventueel in de priffussie van mijn eigen huis nog wel zag dragen, was er alleen (nog?) maar in kindermaten. Bummer.

Al met al was het een leutige onderneming, maar ik denk niet dat ik ooit nog de hele bedevaart naar een Primark ga ondernemen, want zoals gezegd vond ik 99% van het aanbod werkelijk TE lelijk voor woorden en vond ik de shopping experience niet dusdanig bijzonder dat ik hem wil herhalen. Ok, ok, ik geef toe dat ik gewoon zuur ben dat ik geen Tony the Tiger onesie heb kunnen scoren. *wandelt in haar tijgerbadjas richting bed*

10 opmerkingen :

  1. Uiteraard vroeg ik me af wat een oo-nee-sie was :-)) Dankzij het internet weet ik nu dat het een wun-sie of -zie is, oftewel een "uit-één-stukje". Vroeger heette dat een jumpsuit. Je moest namelijk wat heen en weer springen om hem aan te krijgen.
    Dus het is een ééndelige pijama annex carnavalspak. Tip: naai het iets korter gemaakte jasje en de broek van een tweedelige heren-pijama aan elkaar, dan heb je ook een onesie. Of koop wat Tony the Tiger-stof en maak hem zelf op maat :-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. EEN OO-NEE-SIE!!! Ik ga dus helemaal stuk hier, dat snap je wel. Yup, het is eigenlijk gewoon een trappelpakje voor baby's, maar dan voor niet-babies. Heel oncharmant en ook niet handig ivm sanitaire pitstops, maar hey, 't is trend.

      Overigens hoef ik er niet echt eentje, het was meer een "zien wakkert de koopbehoefte aan", ik ben er nu al wel weer overheen. :-)

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Dank u! En dat allemaal met mijn 90 pleurie point-and-shoot! Beste koop ooit.

      Verwijderen
  3. Fijn, dankjewel, nu weet ik zeker dat ik niet naar de Primark wil! Alhoewel, er gaan geruchten dat er een in Groningen komt.. en dan doe ik misschien toch even een flitsbezoekje.. na een jaar ofzo, als alle drukte wat geluwd is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt, het is hooguit een winkel waar je even naar binnen kunt lopen als je er toevallig tegenaan loopt. De hype komt voornamelijk door de 100.000 posts van (kapotgesponsorde) beauty/style bloggers, omdat hier in NL alles wat niet van hier een hype MOET worden (zie ook: Starbucks) en waarschijnlijk ook wel een beetje omdat dit een winkel die leuk is als je 12 bent en voor het eerst kleedgeld krijgt: het kost namelijk allemaal nauwelijks wat. Of als je baby's/kinderen hebt die binnen 0,3 seconden weer uit hun kleren groeien. Ik ben gewoon totaal niet de doelgroep, ik denk dat dat het is. :-)

      Hoewel ik dan wel weer voor 9 euro in de seeijl een paar zilveren glitterschoenen gekocht heb. Dat dan weer wel.

      Verwijderen
  4. Ik /swoon/ nog een beetje over uw sneeuwfoto uit de trein. Okay. Primark. Zoals u weet is er een buitengewoon dicht bij mij in de buurt en kom ik er ook vaak, want - zoals u heeft ontdekt: prima spul voor de kinders. Of nou ja, voor mijn ene kind, maar er ligt genoeg voor meerdere weeshuizen. En die onesies zijn heel erg fijn voor kleine jongetjes die eigenlijk het liefst in hun blootje lopen, maar wat niet kan in verband met Het Klimaat. Verder doe ik er lollige handschoenen op en prima basics zoals hemden en gek genoeg is het ook de enige plek waar ik een beetje een goede/passende beha kan vinden zonder er aan me word gefrunnikt of gesproken. Maar als de Primark nou morgen ineens verdwenen zou zijn, zou ik dat ook zo erg niet vinden. Op dit moment voelt het nog een beetje zoals toen de Hennes naar Nederland kwam (OMA VERTELT). Oh - en eerlijk is eerlijk: ze hebben prima kerstspullies. Voorts weet ik dat je het best rond Hollandse Etenstijd kunt gaan en dat je je daarna op iets leutigs moet trakteren. Zoals even op visite bij de lokale craftstore. Want die drukte? dat is echt het grootste minpunt wat mij betreft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat was een lucky shot!

      Zoals ik ook in mijn comment bij Esther zei, ik ben gewoon niet de doelgroep, waarschijnlijk was ik als ik 12 was er ook helemaal leip van. En inderdaad, hun kinderspul is leutig. Dusdanig zelfs, dat ik me afvroeg waarom hun volwassenenspul niet even leutig is. Totdat ik me realiseerde dat de meeste volwassenen niet zitten te wachten op een roze tutujurk... oeps. :-D

      Verwijderen
  5. Zit ik natuurlijk net weer in de VS als jij in Eindhoven bent

    BeantwoordenVerwijderen

Blog Design by Get Polished