woensdag 3 december 2014

Maandagochtendplog (een partiële reënscenering)

Hoewel ik plogs van andere mensen ontzettend leuk vind om te zien, ben ik er noch qua persoonlijkheid (ik laat liever een geconstrueerde versie van de realité zien) noch qua leven (mijn huis is redelijk chronisch een achenebbisjzooi en mijn harses vaak ook) geschikt voor. Echter, ik herinnerde me recentelijk dat ik EstherDo ergens diep in de prehistorie beloofd heb om het toch een dagje te doen. Dat "recentelijk" was overigens afgelopen maandagochtend, toen ik weer eens te laat kwam omdat ik vroeg opgestaan was. Wat hier volgt is dan ook een deels gere-enact plog van die ochtend.

Maandag 1 december 2014. Het is 05:45. Ik word wakker en dit is wat ik zie:


Mijn eerste gedachte is "Nee". Mijn tweede tot en met 57e gedachte ook. Helaas heb ik de afgelopen twee dagen luid "Het weekend is voor recreatie!" geroepen en nul komma nul huiswerk gedaan en heb ik zo om 09:00 uur college, waarvoor dat huiswerk gedaan en ingeleverd moet zijn, omdat ik anders zowel puntenaftrek als geen toegang tot het eindtentamen krijg. Ja, ik doe een universitaire studie en ja, ik werd op de Montessori-kleuterschool nog minder betutteld.

Goed, ik sleep me uit bed en begin aan mijn sociolinguistics huiswerk:


Campy meelbal die ik ben, verzin ik een "Ah doe maaij hoomwurk in de durk"-lied, wat uiteraard een blues is. Ik overweeg een seconde of twee om het nummer naar Anouk te sturen, ik weet zeker dat zij er een hit van zou kunnen maken. Dan realiseer ik me dat ik bij College Tour zag dat zij niet zo van hoomwurk is en bovendien faalangst heeft (I feel ya, girl!), dus ik besluit haar niet lastig te vallen met mijn onzin. Ik denk nog wat na over hoe cool het zou zijn als Anouk en ik matties waren en ga ondertussen verder met mijn huiswerk.


Clark komt helpen en het schiet op. Na twee uur ben ik klaar met mijn opdracht. Ik heb nog een half uur om me aan te kleden, plamuur op mijn kop te smeren en rustig richting de bus te wandelen, dus ik besluit uiteraard mijn hele feedreader door te lezen...

HOLY PIEPS! HET IS 3 OVER 8 EN IK MOET NOG WASSEH WASSEH, ME AANKLEDEN, MIJN KOP PLAMUREN EN MIJN WEAVE (= pruik) VINDEN!11eleventy!!!


08:11 Gewassen en aangekleed. Even snel een fotootje van mijn ochtendhoofd, dat hoort namelijk in een plog.


08:12 Gelukkig ruim ik nooit iets op en ligt mijn plamuur er nog van de vorige dag. In een noodvaart mik ik een halve liter Koreaanse BB cream op mijn kop, zwieber daar een halve kilo coke Hourglass poeder overheen, shape, blush, oogschaduwprimer, oogschaduw, wenkbrauwmeuk, mascara, glitterprimer, glitteroogschaduw en zwieber de hele zooi nog een keertje na met Hourglass poeder. Het is nu 08:23.


SH*T WAAR IS MIJN WEAVE!?!? *graaft als een malle door de stapel kleding heen*


Ah, gevonden!


08:27 Bril op de harses schuiven en ringen aan de vingers en ik kan richting de bus.


Oh nee, wacht! Ik moet natuurlijk in het kader van "My Instagram life is perfect" nog even een sexy selfie maken! Kop scheef, ogen wijd open, wangen flink inzuigen want last van Swamp Thing en dat beperkt zich helaas niet tot de voeten (zie ook mijn handen in de ochtendhoofdselfie), niet vergeten te kijken alsof ik moet niezen, en klaar! So sexy it hurts, echt waar.


08:33 Ik zit bij de bushalte en als de bus nu op tijd komt, kan ik het nog nét halen. Maar natuurlijk viel de bus uit en kwam ik te laat.

Jawel peeps, dit was het dan weer voor mijn eerste en waarschijnlijk ook wel laatste plog ooit! Ik hoop dat het de leut een beetje gebracht heeft, en dan ga ik weer verder met het meejengelen met de Best of Eagles. *jodelt "Wooohooohooohooooo, swiet daaaaarling, joe got du best of maaaij looof..." terwijl Clark heftig spinnend knuffelt*

4 opmerkingen :

  1. Oh nee, The Swamp Thing! Bah, meh, vervelend.
    Desondanks is uw impressie van een Instaduckface helemaal gelukt. Plog ook. Reminds me, ik ga er zo even een in elkaar draaien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Swamp Thing is helaas een met enige regelmaat terugkerende ongenode gast. Hij is alweer bijna geheel vertrokken gelukkig.

      Jaa, ik heb hard mijn best gedaan op mijn instaduckface! ;-D

      Verwijderen
  2. Nou, eindelijk kom ik er aan toe: uw plog du jour. 1. alles voor 6:00 is MIDDEN IN DE NACHT. 2. hoe maak je een selfie als je hoofd in een papieren zak zit? (was dit trouwens in het kader van 'before and after' pics?) 3. sans bril leek uw brillenfoto een steampunkdingetje. Met bril ook trouwens - ik geef mijn neus-, en kaakholteontsteking de schuld. 4. en zo ga ik de rest van de dag met OOOh- hoo-oooooooooohh zingen. Ha. Lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In mijn wereld is alles voor 9 uur "te vroeg" en alles voor 7 uur "diep in de nacht", maar goed, nood breekt wet of iets van dergelijke strekking. :-D

      Ja, de zak-over-het-hoofd selfie was in het kader van de in plogland blijkbaar gebruikelijke voor en na foto. Zo'n foto maak je overigens door eerst te schatten waar je je telefoon moet houden en dan pas de zak over je hoofd te doen. Kost vaak een aantal pogingen, zeker als je giert van het lachen.

      Ieks, nare onstekingen zijn naar. Ik hoop dat u er vlotjes van af bent, want een hoofd vol ellende maakt de wereld nogal vreemd, is mijn ervaring.

      De Eagles zijn altijd +1 wat mij betreft. *zet weer eens een plaatje op*

      Verwijderen

Blog Design by Get Polished