maandag 7 juli 2014

Summer Bloggin' Dag 7: ~Artiste~

Na een fysiek uiterst brak weekend waarin ik veel minder gedaan kreeg dan ik ge(over)pland had, startte vanochtend mijn eerste CREA zomercursus. Vorig jaar had ik in SF een dagje gescreenprint bij het geweldig leuke Workshop SF en dat beviel mijn monomane rats-rats persoonlijkheid dusdanig, dat ik me dit jaar voor een hele week zeefdrukken en andere druktechnieken heb ingeschreven.

Na de algemene introductie (waar ik zoals gewoonlijk weer eens te laat voor was, farce die ik ben) was de eerste opdracht van de dag het ontwerpen van een ex libris stempel en die vervolgens met zo'n leutig gutsding uit een gum gutsen.

Plots daagde het me dat er iets in de cursusbeschrijving stond over 'tekenen' en eh, dat ik dat niet kan. Oeps. Aangezien ik tegenwoordig niet meer voor 1 kat te vangen ben en mij zelfs door volledige incompetentie niet meer laat tegenhouden (hey, ik ploeg me ondanks totale ongeschiktheid tenslotte ook nog steeds door mijn studie Engels heen), besloot ik te doen wat ik wél kan, en dat is lettertjes tekenen. En dan niet zomaar lettertjes tekenen, maar in spiegelbeeld lettertjes tekenen, want ik ben hardcore.

Hieronder ziet u rechtsboven mijn origineel, daaronder de uitgegutste gum (HEMA ftw!) en links de eerste testafdruk met een stempelkussen: 


Nou, dat lijkt toch zowaar alsof ik weet wat ik aan het doen ben, niet?

Vervolgens werkte ik hem nog wat bij, en drukte hem uiteindelijk af met echte drukinkt:


Ik voelde me helemaal ukomplisjt. De rest van de week maken we nog diverse andere leutigheden, die uiteindelijk zullen culmineren in een presentatie op vrijdagavond om 19:00.

2 opmerkingen :

  1. Cool! Mooi resultaat zou ik zeggen, en iets waar je terecht trots op kunt zijn!

    Als je 'niet kunt tekenen' is Sketchnoting misschien iets leuks om eens uit te zoeken. Kort samengevat is Sketchnoting het maken van visuele notities. Niet kunnen tekenen is daarbij een pre. Om er daarna achter te komen dat iedereen kan tekenen. (We konden het als kinderen ten slotte allemaal!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, dat sketchnoting ga ik eens nader bekijken, het ziet er leutig uit! Dat iedereen kan tekenen betwijfel ik ten zeerste, ik kon er als kind al geen hout van en heb het toen maar meteen laten zitten, vandaar mijn dramatische tekenkunsten nu! :-D

      Verwijderen

Blog Design by Get Polished