maandag 9 juli 2012

LP's excellent staycation - Dag 9

Lezers van Zinederella zines 'Crush' en 'Keihard beuken' of mensen die meegedaan/meegelezen hebben met de Blogrevival vorig jaar, zijn bekend met het werk van Emma van Castricum. Toen ik in februari De Levensvreugd in limited edition aanbood, kreeg ik een email van haar: of ik 33 van haar stukken, sommigen nog niet eerder verschenen, tot een zine zou willen maken en daarna zou willen aanbieden via LogPoes.

Ik twijfelde, want de thema’s waar Emma over schrijft zijn heftig en de manier waarop ze erover schrijft is zo mogelijk nog heftiger. Maar, zoals ze zelf ook zegt in een van haar stukken “schrijven kan ze wel”, dus ik vroeg haar haar materiaal op te sturen.

Nadat ik het allemaal achter elkaar gelezen had, voelde ik me alsof ik met een gietijzeren strijkijzer voor mijn gezicht geslagen was. Kon ik, gezien mijn toewijding aan het brengen van De Levensvreugd, iets wat overduidelijk NIET De Levensvreugd brengt, naar de massa brengen? Twijfels, twijfels, twijfels.

Dus wat doe je dan, als je Poelekie bent? Nou, dan vraag je de mening van The Big Kahuna! Zij herinnerde me eraan dat ik tijdens mijn presentatie over zines in december vurig vanuit mijn tenen had verkondigd dat zines belangrijk zijn omdat, en ik quote mezelf: “they give voice to people who’s stories are seldom or even never heard” en dat dit daar natuurlijk een uitgelezen voorbeeld van was.

Tja, daar had ik niets tegenin te brengen. Dus hierbij presenteer ik het door The Big Kahuna als “een gitzwart juweeltje” omschreven zine “Onbewogen” door Emma van Castricum.


Het zine is A5, 42 bladzijden en kost 3.50 inclusief verzendkosten binnen Nederland. Er zijn slechts 33 exemplaren gemaakt en als ze op zijn, zijn ze op: er komt geen herdruk in een andere versie zoals bij De Levensvreugd. Als u een mailtje stuurt naar logpoes@gmail.com, dan zorg ik voor de verdere afhandeling.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Blog Design by Get Polished